Piackutatás

 

Marketingkutatás, piackutatás

„ A felderítésra szánt idő ritkán számít pazarlásnak!„
( Szun Cu i.e.IV. sz.)

piac01

A marketingkutatás, piackutatás messze többet jelent annál, mint megkérdezni a célközönséget bizonyos dolgokról. Sokkal többet jelent! Tulajdonképpen az első lépés a sikeres marketingstratégia kialakításához. Első és egybe elengedhetetlen lépés is!

A piacgazdaság létrejötte, a versenyhelyzet erőteljes fokozódása és a kínálattal együtt bővülő, fejlődő fogyasztói öntudat arra késztette és

készteti a vállalatokat, hogy sokkal több időt, energiát és pénzt áldozzanak a piac mind mélyebb megismerésére. A fogyasztói szokások vizsgálata, a fogyasztók elvárásainak és igényeinek feltárása, a versenytársak tevékenységének figyelemmel kísérése ma már nélkülözhetetlen, központi kérdés a cégek marketing tevékenységében. A piaci változásokhoz, a megnőtt elvárásokhoz igazodva mi is bővítettük alkalmazott kutatási módszereink körét, így a klasszikus piackutatási tevékenységtől a legkorszerűbb számítógépes elemzésen át, számos lehetőséget kínálunk Megrendelőinknek piaci környezetük megismerésére.

Szolgáltatásaink:

  • Termékbevezetést támogató piackutatások
  • Kommunikációs stratégiát megalapozó piackutatások
  • Reklámtesztek és image vizsgálatok
  • Értékesítés és értékesítési csatorna vizsgálat
  • Fogyasztói szokásvizsgálat és motivációkutatás
  • Próbavásárlások
  • Belső kommunikációt és szervezeti hatékonyságot támogató kutatások.

Alkalmazott kutatási módszerek:

Kvalitatív technikák:

  • Fókuszcsoportok
  • Kreatív alkotó csoportok
  • Mélyinterjúk
  • Részben strukturált mélyinterjúk
  • Konfliktuscsoportok
  • Próbavásárlások

Kvantitatív technikák:

  • Kérdőíves felmérések
  • Omnibusz kutatás
  • Önkitöltős kérdőívek
  • Telefonos kutatások